ਮਿਸਰ: ਸਰਾਪਿਅਮ ਸਾਕਕਰਾ

28. 02. 2024
ਵਿਦੇਸ਼ੀ ਰਾਜਨੀਤੀ, ਇਤਿਹਾਸ ਅਤੇ ਅਧਿਆਤਮਿਕਤਾ ਦੀ 6ਵੀਂ ਅੰਤਰਰਾਸ਼ਟਰੀ ਕਾਨਫਰੰਸ

Mohamed Ibrahim: Když Auguste Mariette v roce 1850 znovuobjevil Serapeum v Sakkaře, našel více jak 25 granitových boxů, přičemž jen jeden jediný byl stále uzavřený. Ostatní byly otevřené a prázdné. Podle slov Auguste Mariette se v jediném uzavřeném boxu nacházela mumie býka uctívaného jako boha Apise. Tato mumie má být uložena v Zemědělském muzeu. Když ale přijdete do tohoto muzea, najdete zde několik koster býků, ale žádnou mumii. Ze strany Auguste Mariette jde tedy o mystifikaci, neboť jeho údajný objev se používá jako argumentace, že dané místo sloužilo jako pohřebiště posvatného býka Apise.

Ač Egypťané skutečně dokázali mumifikovat zvířata (a též to hojně dělali), pak neexistuje jediný mumifikovaný být, který by měl spojitost s tímto místem dnes nazývané Serapeum. Nutno podotknout, že průměrná vnitřní velikost každého boxu je 4x větší než-li kdejakého býka.

ਸੁਨੇਈ: Enrich von Däniken uvádí, že Mariette ve skutečnosti našel v boxu ਬਿਟੂਮਨ. Bitumen je forma asfaltu, která v tomto případě obsahovala úlomky kostí různých zvířat. Nález sám o sobě nezapadá do konceptu mumifikace čehokoliv. Muselo se tu stát něco jiného. Bohužel nejsou (alespoň oficiálně) k dispozici vzorky, aby se dalo říci něco více.

Yousef Awyan: Komplex Serapea je mnohem rozsáhlejší než-li je dnes běžně přístupné. Jsou zde další chodby, ale nikdo je zatím neodkryl.

 

Serapeum 02ਸੁਨੇਈ: Tohle je víko jednoho z boxů. Nachází se hned u vchodu do podzemního komplexu. Udávaná hmotnosti je více jak 30 tun.

Yousef: Boxy jsou z jednoho kusu kamene. Jak to dokázaly sem umístit a ještě zapustit do země? Uvědomte si, že tu opravdu málo místa na manipulaci.

 

Serapeum 03Mohamed komentuje nápis na boxu: Dám tvoje jméno Igor (jméno kameramana) a jméno boha Ra do kartuše. Kdybych to četl řekl bych: „Igor meri Ra“ – Igor milující Ra. Řekl jsem sice jako první tvé jméno Igor, ale když to budu psát, napíšu nejdříve jméno Ra s respektem k tomu, že jde o boha. V kartuši by bylo tedy Ra jako první.

Na boxu je to napsáno podobně. V kartuši je napsáno Osiris a ਹਾਬੀ. Správně by mělo být jméno Osiris (jméno boha) jako první, ale v kartuši vidíme uvedené jako první uvedené jméno ਹਾਬੀ.

ਸੁਨੇਈ: Mohamed upozorňuje na to, že je to velmi neobvyklé a svádí to k myšlence, že jde gramaticky o chybu. Yousef si přisadí, že nápis zjevně vznikl v mnohem mladší době než-li samotný box.

 

Serapeum 04Yousef: Tyhle obklady zdí nejsou nejspíše původní. Vznikly později. Až se dostaneme za ty dveře (kam se turisté nedostanou), uvidíme, že požívali prastaré kameny (z jiných staveb) k rekonstrukci tohoto prostoru.

ਯੂਸਫ਼: generace před námi využívali tento prostor různým způsobem a vylepšovali jej k vlastním potřebám. My jej teď využíváme k turistickým prohlídkám. Zrekonstruovali jsme jej dle našich představ a zavedli sem dráty a elektřinu. Tohle místo mohlo být během tisíciletí použito různým způsobem. Třeba i jako symbolické pohřebiště býků. To ale nic neříká o původním účelu stavby. Dělo se to za Řeků i Římanů. Dělo se to dávno před tím za dynastických Egypťanů. Každý si přidal něco svého nebo naopak ubral – použil místo jako kamenolom.

 

Serapeum 05Yousef: Tohle rozbitý monoblok falešných dveří. Na obou stranách boxů jsou výklenky, ve kterých byly umístěny tyto falešné dveře.

ਸੁਨੇਈ: Tzv. falešné dveře jsou buď symbolickým odkazem na technologické zařízení a nebo jde o samotné zařízení jen nám chybí klíče a napojení.

ਇਗੋਰ: Takže to vypadá, že tu těch boxů bylo určitě více.

Yousef: Ano, rozbily je na menší kusy a použily jinde.

 

Serapeum 06Yousef: Tady vidíš, že vzali kameny z nějaké jiné stavby a použili je při rekonstrukci. Jak to víme? Podívej se na tyhle nápisy. Ty tu nemají být. Nedávají tady smysl.

 

Serapeum 07ਇਗੋਰ: kdo by chtěl pracovat v tak stísněném prostoru.

ਸੁਨੇਈ: Je tam opravdu tak málo místa, že se zde stěží člověk protáhne. Přesto sem někdo nějakým způsobem umístil box i s víkem vážícím více jak 100 tun. A to je hmotnost boxu po jeho opracování. Váha samotného bloku kamene musela být mnohem větší. Chris Dunn uvádí, že finální opracování boxů bylo nejspíše provedeno až po jejich umístění. Vysvětluje to tím, že jakákoliv změna vnějších podmínek (atmosférický tlak, vlhkost prostředí, teplota) má vliv na výsledný výrobek – v tomto případě dioritový ਡੱਬਾ.

 

Serapeum 08Yousef: Chodba za boxem vede doleva. Je tam místnost. Vypadá to, jako kdyby se rozhodli box vytáhnout ven, ale z nějakého důvodu k tomu už nedošlo. Zastavil se tady.

 

Serapeum 09Yousef: V těch výklencích ve víku musel být nejspíš nějaký jiný materiál. Možná dva kusy slitiny zlata a stříbra, nebo samotné zlato.

 

Serapeum 10Yousef: tenhle je jediný, který se pokusily otevřít pomocí výbušnin. Díky tomu se do něj můžeme pohodlně podívat.

 

Serapeum 11Yousef: Všimni si, že povrch uvnitř je mnohem dokonalejší (hladký a rovný) než-li na vnější straně. Nedávalo by smysl něco takového dělat pro mumie býků. Proč by si s tím dávali tolik práce? Je to hovadina!

ਸੁਨੇਈ: Box je vytvořen z černého granitu.

ਇਗੋਰ: Viděl jsem dokument, ve kterém v tomto boxu byl Graham Hancock.

Yousef: Ano, Chris Dunn také. Chris Dunn byl první, kdo dostal povolení provádět zde měření.

ਸੁਨੇਈ: Yousef zpívá hluboké ÓM. Celý prostor silně rezonuje. Je zjevné, že byl cíleně akusticky vyladěn. V Egyptě nejde o ojedinělý případ.

 

Serapeum 12ਸੁਨੇਈ: soudobou technikou není možné vytvořit tak ostré rohy, které najdeme v boxech v Serapeu. Narážíme tu na naše technologické limity, tak jak to udělali naši předci? Pohledem soudobé techniky můžeme vzít kotoučové pily a řezat rovné stěny a jak uděláte něčím takovým roh (tam kde stojí žárovka)? První možností je vzít vrták, ale opět narazíte na to, že vrták má svůj rádius a můžete jej použít jen seshora. Sekat černý granit ručně je utopie. Chris Dunn uvádí, že rovnost povrchů odpovídá etalonům, které slouží jako základ pro kalibraci měřidel v dnešní době (posledních 20 let). Toho nelze dosáhnout mechanickým hrubým broušením.

 

Serapeum 13Yousef: Největší problém jsou pravé úhly.

ਸੁਨੇਈ: Chris Dunn ukazuje, že jeho velmi přesný uhelník o přiložení na stěny nepropouští světlo. To znamená, že povrchy jsou v pravém úhlu a nejsou na něm žádné nerovnosti.

 

Serapeum 14ਇਗੋਰ: Nemůžete tam vložit list papíru.

Yousef: Jistě je to z jednoho kusu.

Mohamed: Celý box včetně víka byl původně jeden kus kamene. Celé to bylo zpracováno nějakou strojní technologií.

 

Serapeum 15Yousef: Můžeš vidět, že je to stejný druh kamene. Nejspíš šlo o stejný blok kamene.

 

Serapeum 16ਇਗੋਰ: Tady je dobře vidět, že po stranách bylo ve zdi ve výklencích nějaké vybavení, které bylo odstraněno.

 

Serapeum 17Yousef: Podívej se na tohle, jak je ta hrana ostrá. Kdybys přitlačil pořežeš se, tak je to i po letech ostré! Povrch je nádherně hladký.

 

Serapeum 18Yousef: Vidíš tohle? To je jak leštili povrch. Muselo jít o nějakou kapalinu, která se použila na povrch pro jeho zjemnění a vyhlazení. Žádné broušení. Tady je vidět, jak kapalina zatekla do spáry mezi víkem a samotným boxem. Je to vidět na mnoha místech. Na první pohled to vypadá, jako kdyby to bylo stále kapalné, ale není.

ਇਗੋਰ: Když na to šáhnu, je to takové divné – jiné. Jako kdybych stále cítil reziduum té látky.

 

Serapeum 19Yousef: Podívej se na tu dlouhou chodbu, kterou tady vykopali. Jak tady svítili? My jsme sem zavedli elektřinu. Někdo říká, že si svítili loučemi nebo olejovými lampami. Ale to by tu byly stopy od kouře na stropě. To tu není. Jsou i teorie, že použili olej, který nedělá kouř. I kdyby to byla pravda, představ si to. Máš tu např. 4 dělníky, kteří kopou tunel. Za chvíli je tu tolik prachu a tak málo kyslíku, že se tu dusí. Prach blokuje již tak slabé světlo lamp.

 

Serapeum 20Yousef: Podívej se, jak se světlo odráží v naleštěném povrchu granitové vany. Na víku to tak nevynikne, protože je porytý prachem. Kdyby tam prach nebyl, leskl by se stejně.

Mohamed: Všimni si toho čistého rovného řezu na víku.

 

Serapeum 21Yousef: Tenhle je jeden z mála, ke kterému udělali schůdky, protože jsou na něm nápisy. Tady jasně vidíš, že je to vyškrábané. Linie nejsou vůbec rovné. Je to odbyté a ve srovnání se samotnou vanou kvalitativně nesouměřitelné. Jsem přesvědčen, že nápisy byly přidány dodatečně v mnohem mladší době.
ਸੁਨੇਈ: Osobně mi to připadá jako, když dnešní vandalové drápou klíči do oken a nebo ve třeba výtazích.

 

Serapeum 22Yousef: Můžeš se podívat, že tady je kartuš, kde by mělo být jméno panovníka a ta je prázdná. Je zjevné, že nějaký kněz připravil text a pak hledal kupce, který by byl ochoten zaplatit za své jméno umístěné zde. Kdyby sem třeba přišel Igor a nechal jsem napsat své jméno, všichni egyptologové by pak říkali, že sarkofág vznikl za vlády Igora (kameraman).

 

Serapeum 23Yousef: Ten kdo to psal, neměl k dispozici tak dobré nástroje, aby dokázal udržet na hladkém povrchu rovnou linii. Můžeš vidět jak je to křivé. Tady mu dokonce odskočilo dláto a linka je přerušená. Nemusíš být kdo ví jak velký profesionál na čtení textů, abys pochopil, že tohle bylo přidáno mnohem později. My se snažíme chápat smysl těch boxů na základě textů, které tu vidíme. Jak sám vidíš, je zjevné, že byly přidány mnohem později.

Mohamed: Já si na rozdíl od Yousefa myslím, že je tyhle nápisy jsou velmi moderní (novodobé).

Yousef: Tak 3000 let zpět nebo tak nějak? Odhaduji to tak na období Řecka nebo Říma.

Mohamed: Ne – ne. Mnohem mladší, něco jako ze současnosti. (Nepřímo se tím trefuje do Marietteho. Podvodníci v dějinách archeologie)

 

Serapeum 24ਸੁਨੇਈ: Jak komentuje Mohamed, tak ten kdo to psal, nebyl zjevně profesionál. Symboly jsou nestejně velké s chybnými proporcemi tvarů. Je to stejné asi tak, jako kdybych v psané formě zaměnil např. „r“ a „z“ nebo si pletl velká a malá písmena. Osobně jsem si několikrát ověřil na chrámových zdech texty v rámci jednoho souvislého textu jsou vždy proporcionálně a tvarově stejné – je to jako z tiskárny.

 

Serapeum 25Yousef: Je toho tu mnohem více. Je tu mnohem více chodeb a zařízení. Oni to vědí, ale nechtějí se tím zabývat.

Prvotní účel Serapea v Sakkáře:

ਨਤੀਜੇ ਵੇਖੋ

ਅਪਲੋਡ ਹੋ ਰਿਹਾ ਹੈ ... ਅਪਲੋਡ ਹੋ ਰਿਹਾ ਹੈ ...

ਇਸੇ ਲੇਖ